Om MUVING

Medlemsbestingelser

Følgende medlemsbetingelser er gældende for dit medlemskab i MUVING. Nedenfor kan du bl.a. læse om indmeldelse, betaling, holdbooking, ventelisteregler, opsigelse m.m.

Gældende pr. 1. Januar 2025

MUVING kan ændre medlemsbetingelserne med et varsel på 30 dage. I tilfælde af ændringer vil disse blive annonceret pr. mail samt i centeret.

1. Medlemskab

Et medlemskab er personligt, og må ikke benyttes af andre. I tvivlstilfælde kan MUVING forlange legitimation. Ændringer i persondata som f.eks. navn, adresse, email, telefonnummer og kortoplysninger skal meddeles til MUVING.

Aldersgrænse:

Minimumsalderen for at træne i MUVING, uanset samtykke fra forælder/værge, er 12 år. Personer i alderen 12-14 år kan udelukkende træne i følgeskab med en forælder/værge, der også har medlemskab - dette gælder både på hold og generelt i centret. Personer i alderen 15-17 år er velkomne til at træne på egen hånd.

Personer fra 12-17 år kan kun oprette et medlemskab ved fysisk fremmøde i centeret, ledsaget af værge. I forbindelse med oprettelsen skal begge parter medbringe gyldig billedlegitimation, og værgen skal kunne registreres som betaler for det unge medlem.

MUVING forbeholder sig retten til at nedjustere aldersgrænsen uden varsel og opjustere aldersgrænsen med 30 dages varsel.

Forhenværende medlemmer, der ønsker at oprette et nyt medlemskab, skal henvende sig skriftligt til info@muving.dk for oprettelse på ny.

2. Pris på medlemskab

MUVING forbeholder sig retten til at foretage prisændringer. Sådanne vil blive varslet ved opslag i centeret og via e-mail senest 45 dage før prisændringerne træder i kraft. Ved oprettelse af medlemskab med tilbud (kampagne), vil medlemmet, når perioden udløber, automatisk overgå til et standard MUVING-medlemskab, medmindre andet er angivet i kampagnen eller medlemmet selv, indenfor den givne periode, henvender sig til MUVING for at opsige medlemskabet.

3. Varighed af medlemskab

Ved automatisk kortbetaling er der tale om et løbende medlemskab, der fortsætter indtil det opsiges af én af parterne i henhold til §7. Et kontant-medlemskab kan ikke opsiges, men slutter automatisk, når den periode, der er betalt for, udløber. Uanset årsag gives der hverken hel eller delvis refusion af forudbetalte kontante medlemskaber.

4. Betaling

Betaling af medlemskab: Medlemskab i MUVING betales via betalingskort, der tilknyttes medlemmets profil i WONDR. Der modtages Visa Dankort, MasterCard, Visa, Visa Electron.

Kriterier for abonnementstræk: Betalingskortet skal være aktivt og det skal være muligt at gennemføre en transaktion på abonnementsbeløbet. Betalingskortet, som benyttes til abonnementstræk, skal kunne lave transaktioner via internettet.

Opdatering af kortdata: Kortdata kan opdateres ved at logge ind på Wondr app’en og vælge de 3 streger nede i højre hjørne, og vælge ”betalingsmetoder ”. Ved kontakt til MUVING kan kortoplysninger fornyes eller slettes. Kunden er til enhver tid selv ansvarlig for at kortdata er korrekte. Overholdes dette ikke, kan MUVING uden varsel inaktivere/afslutte medlemskabet.

Særlige kriterier for betalingskort:

Visa Electron: Kortet kan som udgangspunkt kun bruges i den fysiske handel, men enkelte udstedere tillader e-commerce transaktioner. Selvom kortet kan benyttes til e-commerce transaktioner, er det IKKE sikkert at udsteder (banken) tillader abonnementsbetaling (tilbagevendende betalinger) med kortet. Det kan give en situation, hvor den første transaktion går godt, men den/de efterfølgende bliver afvist. Vi har desværre ikke mulighed for at oplyse, hvilke Visa Elektron kort, som har mulighed for abonnementsbetaling og henviser til kortudsteder (banken).

Opdater betalingsoplysninger:

For at opdatere dine betalingoplysninger skal du gå ind i WONDR → tryk på de tre streger nederst i værktøjslinjen → Tryk på betalingsmetoder → Tryk på tilføj betalingsaftale → Tjek at dine oplysninger er korrekte → scroll ned i bunden og kryds af, at du giver MUVING tilladelse til at debitere dit betalingskort for medlemskabet → Udfyld kortoplysninger → godkend med MitID.

Betaling af varer i app’en:

  1. Vælg “Butik” fra forsiden
  2. Vælg den kategori det passer til din vare
  3. Vælg “Køb” under den valgte vare
  4. Tilføj flere varer eller vælg “Gå til kassen”
  5. Tjek boksen af i bunden af siden og tryk “Fortsæt”
  6. Du har nu betalt for din vare. Pengene trækkes over det tilknyttede betalingskort

5. Fortrydelsesret

Ved køb over internettet har du som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Hvis du imidlertid vælger en startdato, som ligger inden for 14 dage, frafalder fortrydelsesretten ved startdatoen.

6. Kvittering

Kvitteringen for køb af medlemskab sendes til den indtastede email adresse og kan downloades i app’en. Kunden er selv ansvarlig for at de indtastede oplysninger er korrekte.

7. Opsigelse

Et MUVING-medlemskab er underlagt en opsigelsesperiode på løbende måned + 1 måned, medmindre andet er angivet i et kampganetilbud. Opsigelsen kan registreres af medlemmet selv i medlemsapp’en, medmindre andet er anført i kampagnen, eller rettes til MUVING via mail til info@muving.dk.

Sådan opsiger du dit medlemskab i app’en:

  1. Tryk på knappen ‘Mit medlemskab’ fra forsiden
  2. Tryk ‘Annuller’ under det aktuelle medlemskab
  3. Vælg årsag til opsigelsen og tryk “Bekræft opsigelse”
  4. Dit medlemskab er nu opsagt, og du modtager en bekræftelse på mail indenfor et døgn. Under ‘Mit medlemskab’ kan du nu se hvornår dit aktuelle medlemskab ophører.

Kontant medlemskab kan ikke afbrydes i den aftalte periode.

8. Bero

Et medlemskab kan sættes i bero for minimum 1 måned og op til 6 måneder mod et gebyr på 100 kr. Beroperioden kan tidligst træde i kraft fra d. 1. i næstkommende måned. Ønsker medlemmet at sætte sit medlemskab i bero, meddeles dette skriftligt via mail til info@muving.dk. Her fremsendes medlemmets fulde navn, fødselsdato samt start- og slutdato for den ønskede periode medlemskabet skal sættes i bero. Bero-perioden er først gældende, når den er bekræftet af MUVING. Medlemskabet starter automatisk efter den angivne slutdato. Det er ikke muligt at sætte et medlemskab i bero i opsigelsesperioden.

9. App og website

MUVING benytter tredjeparts-platformen Wondr som leverandør af MUVINGS bookingsystem og digitale håndtering af medlemmer. Alle medlemskaber i MUVING forudsætter derfor, at medlemmet oprettes i Wondr med et personligt medlems-login. Medlemmet har herefter adgang til at håndtere sit medlemskab, træning og holdbooking via app’en Wondr. MUVING er ikke ansvarlig for manglende tilgængelighed, nedbrud i, eller fejl og tekniske problemer ved Wondrs app eller website.

10. Holdtræning

Antallet af hold afhænger af efterspørgsel og antal medlemmer. MUVING har ret til løbende at ændre udbud og antal hold.

Medlemmer kan udelukkende tilmelde sig holdtræning via medlems-app’en eller på https://muving.wondr.cc. Sådan foregår holdbooking:

  1. Vælg “Book hold” i oversigten på forsiden
  2. I toppen af skærmen kan du vælge mellem listevisning eller kalendervisning, og selektere mellem holdtype, instruktør og placering, for at få vist specifikke hold.
  3. Tryk på det ønskede hold og vælg “Reserver”. Bekræft booking ved at trykke ‘reserver’ igen. Du er nu tilmeldt holdet.

Medlemmer kan booke op til 12 hold ad gangen og max 30 dage frem i tiden. MUVING kan ikke garantere ledige pladser på de oprettede hold, idet holdene bliver fyldt op efter "først til mølle"-princippet. Er der ikke plads på det ønskede hold, kan du tilmelde dig ventelisten.

Venteliste:

Tilmelder et medlem sig ventelisten, forpligter medlemmet sig til at stå standby og holde sig opdateret på om man tildeles pladsen indtil 4 timer før holdstart. Har et medlem skrevet sig på ventelisten, men har alligevel ikke mulighed for at deltage, skal medlemmet afmelde sig ventelisten for at undgå et afbuds- eller udeblivelsesgebyr.

Eksempel: Står du på venteliste til et hold med start kl. 07, kan du tildeles pladsen indtil kl. 03, da afmeldingsfristen er 4 timer før holdstart. Ønsker du ikke at stå standby henover natten og holde dig opdateret på hvorvidt du tildeles en plads, bør du afmelde dig ventelisten aftenen forinden holdet.

Fra 4 timer før holdstart ryddes ventelisten kontinuerligt og denne samt medlemmets anciennitet på ventelisten er ikke aktuel mere. Tilmelder du dig ventelisten i denne periode, vil din booking blive fjernet igen af systemet.

I de 4 timer op til holdstart kan alle medlemmer løbende orientere sig i medlems-app’en, om der bliver ledige pladser, og i så fald tilmelde sig holdet.

Afbud:

Afmeldingsfristen på holdtræning er 4 timer inden holdstart. Alle afbud skal foretages i medlems-app’en. Bliver du akut forhindret eller ønsker at melde afbud senere end 4 timer før holdstart, kan du stadig afmelde dig holdet, men pålægges et afmeldingsgebyr på 30 kr. for afbud senere end afmeldingsfristen.

Fremmøde og udeblivelse:

Hvis du vil være garanteret din plads på holdet skal du checke ind senest 10 minutter før holdstart. 10 minutter før holdet starter, vil medlemmer med plads på holdet, som ikke er fremmødte, blive fjernet fra holdet. De vil modtage et udeblivelsesgebyr på 50 kr. Herefter kan alle medlemmer booke de eventuelt ledige pladser på holdet efter først-til-mølle-princippet. Pladsen sikres ved at booke sig på holdet og herefter checke ind på ny. Pladsen er først garanteret, når holdet fremgår under ‘mine reservationer’ på forsiden af medlemmets app.

Ved manglende fremmøde pålægges et udeblivelsesgebyr på 50 kr., uanset om holdet bliver fyldt af andre medlemmer.

Det er ikke tilladt at checke sig ind uden at fremmøde på holdet. Er et medlem checket ind, men ikke fremmødt på holdet, checkes medlemmet ud af personalet og pålægges et udeblivelsesgebyr på 50 kr. for manglende fremmøde.

11. Værdigenstande

Værdigenstande kan opbevares i aflåste skabe i omklædningsrummet eller medbringes i selve undervisningslokalet. MUVING garanterer ikke for tab af værdigenstande pga. tyveri eller tingskade.

12. Ansvar

Al træning sker på eget ansvar. Som medlem af MUVING er man selv ansvarlig for at være i en helbredstilstand, der tillader deltagelse. MUVING tager ikke ansvar for personskader som følge af ulykker i centeret. I øvrigt følges dansk erstatningsret på området.

13. Ordensregler

Medlemmet er forpligtet til løbende at gøre sig bekendt med og til enhver tid følge de gældende ordensregler i centeret og på MUVING.dk. Overtrædelse af ordensreglerne udgør en misligholdelse af medlemskabet og Medlemsbetingelserne og kan medføre bortvisning, opsigelse eller ophævelse af medlemskab, pålægges et gebyr samt udelukkelse (blacklisting) af medlemmet fra medlemskab i MUVING for en periode fastsat af MUVING eller permanent.

14. MUVING samarbejder med Anti Doping Danmark (ADD)

MUVING samarbejder med Anti Doping Danmark (ADD) og derfor er alle medlemmer, ansatte og andre brugere forpligtede til at følge nedenstående regler:

  • Brug af doping er forbudt for ansatte, medlemmer og brugere af trænings- og fitnesscentret. Den, der bruger dopingmidler, testes positiv, unddrager sig dopingkontrol eller undlader at afgive dopingprøve efter at være indkaldt hertil, kan sanktioneres efter § 8 i samarbejdsaftalen mellem Anti Doping Danmark (ADD) og centret.
  • ADD kan på baggrund af samarbejdsaftalen med trænings- og fitnesscentret til enhver tid foretage dopingkontrol af ansatte, medlemmer og brugere, der er til stede i trænings- og fitnesscentret. Denne udføres i overensstemmelse med godkendte WADA-metoder og ADD’s til enhver tid gældende procedure for dopingkontrol i trænings- og fitnesscentre.
  • ADD videregiver oplysninger om resultatet af en dopingprøve eller anden overtrædelse af samarbejdsaftalens regler til trænings- og fitnesscentret og kan videregive oplysninger til ADD’s relevante samarbejdspartnere.
  • Sanktioner har gentagelsesvirkning i 10 år fra afgørelsesdatoen jf. § 8, stk. 4 i samarbejdsaftalen mellem ADD og trænings- og fitnesscentret.
  • De til enhver tid gældende ”Rettigheder og pligter” for personer indkaldt til dopingkontrol fremgår af ADD’s hjemmeside.

15. Behandling af personlige data (GDPR)

For at kunne identificere dig som kunde og betaler håndteres følgende:
Navn
Adresse
Billede
Gruppetilhørsforhold
Medlemskab

Afhængigt af hvordan du betaler, kan følgende oplysninger om dig blive behandlet som følger:
Kortoplysninger
Bankkontooplysninger
Fakturaoplysninger, navn og adresse
E-mail

For at vi kan kontakte dig og for at du kan logge ind i systemet, håndteres følgende:
E-mail
Telefonnummer
Gruppetilhørsforhold

Følgende håndteres for vores og din egen statistik:
Pas og aktivitetshistorie
Indtjekningshistorik
Køn
Købshistorie
Medlemshistorie

Af regnskabsmæssige formål håndterer vi følgende:
Købshistorie
Udeblevne betalinger

Hvor længe gemmes mine data?
Vi gemmer dine data, så længe du er kunde og medlem hos os. Vi sletter derefter automatisk dine data inden for 2 år. Din betalingshistorik gemmes så længe, ​​som bogføringsloven kræver det.

Hvilke rettigheder har jeg?
Som kunde hos os har du visse rettigheder, når det kommer til, hvordan vi behandler dine personoplysninger.

Ret til indsigt – Du kan anmode om et udtræk med alle de data, vi har gemt om dig.
Ret til berigtigelse – Du har ret til at rette de data, vi har gemt om dig.
Ret til sletning - Du har ret til at anmode om total sletning af dine data fra vores system. OBS: Dette kan kun lade sig gøre, når du ikke længere har en aktiv kontrakt med os.
Ret til begrænsning - Du har ret til at kræve, at behandlingen af ​​dine personoplysninger begrænses, f.eks. når du anser dem for at være forkerte og anmoder om berigtigelse.
Ret til indsigelse - Du har ret til at gøre indsigelse mod, hvordan vi håndterer dine personoplysninger, f.eks. du kan afvise, at dine data bruges til direkte markedsføringsformål.
Ret til dataportabilitet – Du har ret til at modtage en kopi af dine data i et struktureret og maskinlæsbart format.
Ret til at indgive en klage - Hvis du mener, at vi behandler dine personoplysninger forkert, kan du kontakte os. Du har også ret til at indgive en klage til tilsynsmyndigheden.



Fitness og fysioterapi i forening - en unik tilgang hos MUVING

Hos MUVING har vi valgt at forene fysioterapi og fitness under ét tag. Vores fysioterapeutiske baggrund gør MUVING til mere end bare et træningscenter, og giver vores medlemmer en række fordele, der går ud over det sædvanlige.

”I MUVING vil vi fremme sundhed og velvære i vores lokalsamfund gennem bevægelse, fællesskab og livsglæde.”

MUVING
Rødovrevej 247
2610 Rødovre

Telefon 7060 2610
info@muving.dk